Fremragende Kundekontakt
Denne udbyder er blevet anerkendt af os for at have fremragende kundekontakt.
Vores anerkendelse er givet til de udbydere, der er gode og hurtige til at række ud, efter de har modtaget en forespørgsel.
Kursusbeskrivelse
Bliv bevidst om din egen og din organisations kommunikation. Du får også værktøjer til at kommunikere med dine medarbejdere om jeres fælles mål. Udbydes i samarbejde med Djøf
På kurset lærer du at forstå din egen kommunikationsstil og den måde, som din organisations struktur, kultur og dominerende lederstile påvirker din kommunikation. Du får metoder, indsigter og værktøjer til at forbedre din kommunikation og til at sikre optimalt følgeskab til den kurs, du sætter som mellemleder.
Du dykker ned i tre temaer, der er væsentlige for alle mellemledere:
• Din evne til at kommunikere forandringer
• Din evne til at inspirere og involvere via coaching og sparring
• Din evne til at opløse konflikter med en sikker hånd.
Kurset tager fat de steder, som du og de øvrige deltagere især finder udfordrende.
Du får også indsigt i, hvordan du ved hjælp af neuroledelse kan udvikle en bæredygtig ledelsesstil, der får medarbejderne til at yde deres ypperste, samtidig med at de oplever, at de trives.
Indhold
Forløb og indhold
Kurset indledes med at skabe et tillidsfuldt rum, der understøtter læring, videndeling og åben erfaringsudveksling. Kursets motto er: Lær, reflektér, og brug det lærte i morgen.
Du kommer igennem et forløb, som veksler mellem korte oplæg om teori og viden og værktøjer, enkeltrefleksioner, tomandssparring, gruppedrøftelser og fælles opsamlinger. Udgangspunktet er dine oplevelser, erfaringer og udfordringer, og hvad der fylder her og nu.
Kurset er tilrettelagt, så du styrker din evne til at iagttage og være bevidst om, hvordan du selv og andre kommunikerer, og du får værktøjer til konstant at forbedre din kommunikation som leder.
Bogen ’Når ledelse er kommunikation’, L&R Business 2019, er det fælles faglige referencepunkt. Til hver af kursusdagene forbereder du dig ved at læse relevante kapitler og sider fra bogen. Bogens ti kapitler beskæftiger sig på en praksisnær måde med, hvordan du som leder kan styrke din kommunikation inden for en række væsentlige ledelsestemaer.
Dit udbytte
På kurset får du:
• Indblik i nye krav til mellemlederens rolle og kommunikationskompetencer
• Indsigt i din egen grundlæggende, personlige kommunikationsmåde og dine styrker og barrierer
• Viden om neuroledelse, og hvordan hjernen påvirkes af kommunikation
• Viden om udviklingen i organisations- og kommunikationsformer
• Et rammeværktøj for din personlige ledelseskommunikation
• Kommunikationsværktøjer og metoder, som effektivt styrker din kommunikation
• Sparring fra medkursister og underviser på konkrete kommunikative problemstillinger.
Målgruppe
Du er mellemleder, og du vil bruge din kommunikation i større grad til at skabe ekstraordinære resultater sammen med dine medarbejdere.
Du tænker allerede i dag over, hvordan du kommunikerer, men du vil være skarpere og mere professionel i din måde at kommunikere på, først og fremmest til dine medarbejdere, men også opadtil til din nærmeste chef og til lederkolleger og andre samarbejdspartnere.
Du er ny eller erfaren leder i en offentlig eller privat organisation eller i en NGO.
Pris
Prisen for medlemmer er 16.900 kr. ekskl. moms, og prisen for ikke-medlemmer er 18.590 kr. ekskl. moms.
Om udbyderen

Søger du efter en lederuddannelse, der er målrettet den aktuelle ledelsesdagsorden og som er "state of the art" i et globalt perspektiv? Tag din lederuddannelse hos CfL! Vi er Danmarks største ledelseshus, hvor vi arbejder med udvikling baseret på den...
Få information
Kontaktinfo
CfL
Udfyld formularen for mere information om Din kommunikation som leder