Kursusbeskrivelse
Kommunikation og salgskanaler
Kurset giver dig grundlaget for at vurdere, hvilke kommunikations-, branding- og salgsstrategier, der bedst matcher en problemstilling. Du vil bl.a. få viden om kommunikationsstrategier, hvordan kommunikation virker i praksis og forskelle på paid, owned og earned media. Du får indsigt i brandingteorier, og hvordan et brand opbygges og vedligeholdes. Og du vil arbejde med valget af salgskanaler til produkter og services på både B2B og B2C markeder.
Kurset vil på den måde give dig et både akademisk og praktisk grundlag for kritisk vurdering af kommunikations-, branding- og salgsstrategier og deres potentiale for at opfylde økonomiske målsætninger. Kurset giver dig kompetencer til job som fx brand manager, kommunikationschef i det private eller det offentlige, og key account manager.
Indhold på kurset
- Udvikling af kommunikationsstrategier
- Styrker og svagheder ved forskellige kommunikationsværktøjer
- Brandingstrategi og gennemførende salg
- Valg af de optimale salgskanaler
- Forståelse for omnichannel strategier
Læringsmål på kurset
- Studerende har viden om - fagområdets teorier, begreber og modeller og deres anvendelse i praksis
- Studerende kan - argumentere for og planlægge en kommunikationsindsats - opstille målsætninger for en kommunikationsindsats - tilrettelægge research design for måling af kampagnens effekter - iværksætte aktiviteter til opbygning og styrkelse af et brand vurdere og selektere de mest optimale salgskanaler for et givent produkt
Du kan både tage kurset fysisk på campus eller online.
Målgruppe
Generel basisviden om markedsføring, markedsforståelse og tilfredsstillelse af kundebehov
Eksamen og diplom
Kurset afsluttes med en eksamen, der tæller 5 ECTS point.
Pris
Prisen for kurset Kommunikation og salgskanaler er 5.500 kr.

CBS HD - for dig som vil mere
HD er et fleksibelt uddannelsesunivers, som giver dig et solidt fundament til at forstå og drive enhver virksomhed eller organisation. Du kan både læse HD hvis du har brug for at blive bedre til det, du allerede kan, eller hvis...