Fremragende Kundekontakt
Denne udbyder er blevet anerkendt af os for at have fremragende kundekontakt.
Vores anerkendelse er givet til de udbydere, der er gode og hurtige til at række ud, efter de har modtaget en forespørgsel.
Virksomhedskursus
Kurset kan afholdes som et virksomhedskursus, hvor undervisningen tilrettelægges med afsæt i jeres ønsker og behov samt evt. cases fra jeres hverdag.
Kurset kan også tilpasses bygge & anlægs-branchen, hvor der tages udgangspunkt i cases relateret specielt til denne branche.
Indhold
Vi arbejder med:
- Mellemlederens ansvar, opgaver og rolle i arbejdsmiljøindsatsen
- Dilemmaer i krydsfeltet mellem sikkerhed og drift
- Ulykkesforebyggelse
- Økonomiske og driftsmæssige fordele ved et godt arbejdsmiljø
- Mellemlederen som kulturudvikler og kulturfastholder
- Udvalgte ledelsesmodeller
- Situationsbestemt arbejdsmiljøledelse
- Systematisk problemløsning/målstyring
- Risikovurdering
- Organisering og ansvarsfordeling
- Kommunikation og adfærdspåvirkning
- Daglig risikovurdering
Udbytte
Jeres udbytte:
- Erfaringsudveksling med andre mellemledere
- Inspiration til at udvikle kulturen og adfærden
- Praktisk viden i forhold til at fungere som rollemodel
- Redskaber til at håndtere de udfordringer rollen som mellemleder medfører
- Viden om, hvordan du bliver hørt og skaber resultater
- Viden om, hvorfor arbejdsmiljø betaler sig - også på bundlinjen
- Viden om, hvordan du integrerer arbejdsmiljøarbejdet i ledelsesprocessen
- Inspiration til, hvordan du sætter mål for arbejdsmiljøindsatsen - og når dem
Kursusform / længde
Varighed:
2 dag fra kl. 8.30 - 16.00. Tidspunkt og varighed kan tilpasses.
Kursusbeskrivelse
Arbejdsmiljø som ledelsesværktøj - for mellemledere
Alle mellemledere har afgørende betydning i forhold til at etablere og fremme et godt arbejdsmiljø samt påvirke medarbejdernes daglige adfærd ved selv at være en god rollemodel. Løbende forbedringer af arbejdsmiljøet forudsætter en ledelse, der understøtter, at alle bidrager til at skabe resultater. Her udfylder mellemlederne en central plads i ledelsesprocessen ikke alene i forhold til at sikre, at lovgivningen overholdes, men også i forhold til at udvikle sikkerhedskulturen og motivere medarbejdere til at fastholde målene i hverdagen.
På dette kursus sættes der fokus på mellemlederens ansvar og opgaver som rollemodel for et sikkert og trygt arbejdsmiljø og på de praktiske udfordringer, der er forbundet med at fastholde arbejdsmiljøindsatsen i en travl hverdag.
Indhold på kurset
På kurset vil der blive gennemgået nogle af følgende emner:
- Mellemlederens ansvar og opgaver
- Virksomhedskultur
- Anerkendende arbejdsmiljø
- Aktiv risikovurdering
- Arbejdsmiljø som en del af den daglige drift
- Hvad betyder arbejdsmiljøet for økonomien
Aktiv deltagelse og erfaringsudveksling vægtes højt på uddannelsen, hvor der desuden er lagt vægt på praktiske eksempler og cases, som deltagerne kan relatere til. Uddannelsen gør mellemlederen bevidst om egne roller og ansvar, samt inspirerer til hvordan et godt arbejdsmiljø fremmes i praksis til gavn for både trivslen og økonomien på virksomheden.
Målgruppe
Hvem deltager i kurset om arbejdsmiljø for mellemledere?
Kurset henvender sig til arbejdsledere, afdelingsledere og andre mellemledere med personaleansvar. Kurset kan også afholdes med fokus på bygge & anlægs-branchen med henvendelse til formænd, mellemledere og entrepriseledere.
Pris
Prisen varierer afhængigt af ønsker og behov. Skriv gerne for at få et tilbud
Få information
Hos os møder du undervisere, der til hverdag rådgiver virksomheder inden for det område, de underviser i, og derfor kender hverdagen i din branche samt de udfordringer, du står overfor. Samtlige vores undervisere er eksperter i de nyeste arbejdsmiljøtendenser og...