Er du HR medarbejder? Og vil du gøre os klogere på dine største udfordringer, når det kommer til kompetenceudvikling? Svar på vores korte survey her

Søg kursus

ITIL®4 Foundation - Klasselokale (eksamen inkluderet)

Længde
2 dage
Pris
9.500 DKK ekskl. moms
Næste startdato
20 maj, 2025 (+9 startdatoer)
Uddannelsens hjemmeside
Uddannelsesform
Online
Kurset afholdes på
Engelsk
Længde
2 dage
Pris
9.500 DKK ekskl. moms
Næste startdato
20 maj, 2025 (+9 startdatoer)
Uddannelsens hjemmeside
Uddannelsesform
Online
Kurset afholdes på
Engelsk
Få mere information om kurset

Fremragende Kundekontakt


Denne udbyder er blevet anerkendt af os for at have fremragende kundekontakt. 

Vores anerkendelse er givet til de udbydere, der er gode og hurtige til at række ud, efter de har modtaget en forespørgsel.

Startdato

Vælg mellem 9 startdatoer

20 maj, 2025

  • Online
  • Online
  • Engelsk

12 juni, 2025

  • Online
  • Online
  • Engelsk

3 juli, 2025

  • Online
  • Online
  • Engelsk

28 august, 2025

  • Online
  • Online
  • Engelsk

18 september, 2025

  • Online
  • Online
  • Engelsk

16 oktober, 2025

  • Online
  • Online
  • Engelsk

20 november, 2025

  • Online
  • Online
  • Engelsk

4 december, 2025

  • Online
  • Online
  • Engelsk

15 december, 2025

  • Online
  • Online
  • Engelsk

Kursusbeskrivelse

ITIL 4® Foundation kursus og certificering


Lær, hvordan du effektivt administrerer dine IT-ressourcer

Kursus for dig, der har brug for en grundlæggende forståelse af ITIL 4®.

Denne uddannelse dækker hele pensummet for ITIL 4® og forbereder dig til Foundation-certificeringen for ITIL 4®.

Under kurset får du en forståelse af de centrale dele af ITIL 4® Service Lifecycle, herunder sammenhængen mellem livscyklusens faser, hvilke processer der anvendes, og deres bidrag til praksis for håndtering af IT-tjenester.

ITIL 4® Foundation-kurset giver deltagerne en omfattende introduktion til grundlæggende begreber inden for ITIL 4. Det hjælper dig med at forstå principperne for ITIL 4 og viser, hvordan den enkeltes arbejde og organisationens arbejde kan forbedres.

ITIL 4 er designet til at give en smidig overgang fra organisationens nuværende arbejdsmetoder til en mere moderne, fleksibel og effektiv tilgang. ITIL 4 hjælper organisationer med at tilpasse deres arbejdsmetoder til den moderne digitale verden. Der lægges stor vægt på at arbejde agilt og på vigtigheden af at arbejde sammen.

ITIL 4® uddannelsesprogram

ITIL 4 gør det muligt for IT-teams at fortsætte deres vigtige rolle i moderne forretningsstrategi. Det udvider tidligere versioner, understøtter eksisterende investeringer i ITIL 4 og leverer en fuld service digital driftsmodel til levering og drift af teknologisk aktiverede produkter og tjenester. Det betyder, at ITIL 4 understøtter nye teknologier, såsom robotik og AI, ved at tilbyde mere praktisk og fleksibel support, når teknologien udvikler sig.

Ved hjælp af ITIL 4-begreberne og terminologien, casestudier og praktiske eksempler, der indgår i kurset, vil du tilegne dig viden og færdigheder, der gør dig i stand til at bestå ITIL 4 Foundation-certificeringen.

Kursoversigt ITIL4

ITIL 4 Foundation Level-kursen giver deltagerne en omfattende introduktion til grundlæggende begreber inden for ITIL 4. Det hjælper dig med at forstå principperne for ITIL 4 og viser, hvordan den enkeltes arbejde og organisationens arbejde kan forbedres. Ved hjælp af ITIL 4-begreber og terminologi, gruppediskussioner, casestudiebaserede aktiviteter og eksempler, der indgår i kurset, vil du tilegne dig viden og færdigheder, der gør dig i stand til at bestå ITIL 4 Foundation-certificeringen.

Kursusindhold

Introduktion til kurset

  • Introduktion til IT-servicestyring i den moderne verden
  • Introduktion til ITIL 4
  • Detaljer om ITIL 4-eksamen

Service Management: Nøglebegreber

  • Værdi og værdiskabelse
  • Værdi: Service, produkter og ressourcer
  • Serviceforhold
  • Værdi: Resultater, omkostninger og risici

De vejledende principper

  • De syv vejledende principper
  • Anvendelse af de vejledende principper

De fire dimensioner af servicemanagement

  • Organisationer og mennesker
  • Information og teknologi
  • Partnere og leverandører
  • Værdistrømme og processer
  • Eksterne faktorer og Pestle-modellen

Serviceværdisystem

  • Oversigt over serviceværdisystemet
  • Oversigt over serviceværdikæden

Kontinuerlig forbedring

  • Introduktion til kontinuerlig forbedring
  • Modellen for kontinuerlig forbedring
  • Forholdet mellem kontinuerlig forbedring og de vejledende principper

Oversigt over ITIL-praksis

  • Formålet med ITIL-praksis
  • Praksis for kontinuerlig forbedring
  • Praksis for ændringskontrol
  • Praksis for hændelsesstyring
  • Praksis for problemstyring
  • Praksis for serviceanmodningsstyring
  • Praksis for servicedesk
  • Praksis for servicelevelstyring

Uddannelsesmål

Ved afslutningen af kurset vil du:

  • Forstå nøglebegreberne inden for ITIL-servicestyring
  • Forstå, hvordan ITIL-principper kan hjælpe organisationer med at indføre og tilpasse ITIL-servicestyring
  • Forstå de fire dimensioner af ITIL-servicestyring
  • Forstå formålet med og komponenterne i ITIL-servicens værdisystem samt aktiviteterne i servicekæden og hvordan de hænger sammen
  • Forstå nøglebegreberne for kontinuerlig forbedring

Hvad er inkluderet

Dette er et intensivt to-dages kursus, der inkluderer:

  • Alt kursusmateriale
  • Omkostningerne til ITIL 4 Foundation-eksamen (eksamen aflægges online)

»Jeg har lige bestået min ITIL Foundation-eksamen. Med et godt karakter! Jeg er så glad! Tak AVC, I er de bedste!« Karin Ericsson

ITIL 4® Foundation eksamen

  • 1 time
  • 40 spørgsmål
  • Multiple choice
  • 65 % rigtige svar kræves for at bestå
  • Bøger er ikke tilladt under eksamen
  • Når du har bestået eksamen, får du et ITIL 4 ® Foundation certifikat fra Peoplecert.

Målgruppe

  • Leverandører af IT-tjenester
  • IT-chefer og managers
  • CIO'er
  • Service Management-konsulenter
  • Dig, der har brug for en grundlæggende forståelse af ITIL ®-rammeværket
  • Dig, der har brug for en grundlæggende forståelse af anvendelsen af ITIL ® for at forbedre kvaliteten af håndteringen af IT-tjenester i en organisation

Bemærk, at kurserne kan være på svensk eller engelsk. Der er ingen svenske prøver eller materialer tilgængelige til denne uddannelse og officielle certificering.

Forudsætninger

Det er ønskeligt, men ikke nødvendigt, at du har en vis erfaring med at arbejde med IT-tjenester. I god tid inden kursets start vil du modtage kursusforberedende materiale, som vi forventer, at du læser inden kursets start.

Målgruppe

Der er ingen formelle forudsætninger for at deltage i kurset. Visse erfaringer med at levere og understøtte it-services vil være nyttige, men er ikke nødvendige.

Pris

11.500,00 DKK

Få information

Få information

Få svar på dine spørgsmål om ITIL®4 Foundation - Klasselokale (eksamen inkluderet)
Den kursusansvarlige vil kontakte dig
Ingen omkostninger eller forpligtigelser

reCAPTCHA logo Denne hjemmeside er beskyttet af reCAPTCHA og Googles privatlivspolitik og servicevilkår gælder.
Adding Value Consulting AB (AVC)
Helgolandsgade 4
1653

Adding Value Consulting (AVC) AB

Siden 2006 har vi været på forkant med at omdefinere professionel uddannelse og bevæge os ud over passiv læring for at certificere reelle færdigheder og skabe reel effekt. Vi mener, at fagfolk ikke bør være nødt til at vælge mellem...

Læs mere og vis alle uddannelser fra denne udbyder

Sponsoreret