Vis finduddannelse.dk som: Mobile

ITIL® 4 Foundation eLearning Premium (inkl certificering)

Adding Value Consulting AB (AVC)
Du bestemmer
Kursus
Online
Startdato: Start når du vil - Online
3.900 DKK ekskl. moms

Kursusbeskrivelse

ITIL® 4 Foundation eLearning Premium (inkl certificering)

ITIL® 4 Foundation eLearning Premium (inkl certificering)

ITIL®4 er designet til at tilbyde en glidende overgang fra organisationens nuværende arbejdsmetoder til en mere moderne, fleksibel og effektiv tilgang. ITIL 4 hjælper organisationer med at tilpasse deres måde at arbejde på til den moderne digitale verden. Det lægger stor vægt på at arbejde agile og vigtigheden af at arbejde sammen.

Når der er tale om effektiv og succesfuld IT-service management, er ITIL (Information Technology Infrastructure Library) den mest brugte fremgangsmåde i verden. Den er baseret på erfaringer fra tusindvis af offentlige og private organisationer.


Alle virksomheder er meget afhængige af velfungerende og leverancedygtige IT-systemer for at få en stærk forretningsevne. ITIL Foundation indeholder værktøjer og processer inden for management, der målretter sig til en IT-organisation, og er derfor grundlag til både øget effektivitet og bedre kvalitet.

Få et godt indblik i ITIL4 Fonden. Kurset er skrevet af vores egne dygtige undervisere med stor erfaring i praktisk anvendelse af ITIL Service Management. Omfatter eksamen og ITIL®4 Foundation certificering.

Kursusmål

  • Hovedprincipperne i ITIL Best Practices for Service Management.
  • ITIL terminologiens struktur og de basale koncepter.
  • Nogle generiske krav til en integreret Service Management teknologi.
  • Service Lifecycle, hvor du lærer at forklare mål og forretningsværdi for hver fase i livscyklussen.
  • Om de forskellige roller og ansvar.

Kursusindhold

Introduktion

På dette ITIL Foundation kursus vil der blive anvendt en fiktiv virksomhed for at vise, hvordan ITIL-begreberne kan bruges i en organisations aktiviteter rent praktisk. Den vejledning man kommer igennem under kurset, kan tilpasses alle former for organisationer og tjenester. Når kurset er bestået, får deltageren sin ITIL certificering.

Nøglebegreber inden for servicestyring

Value and value co-creation
Udtrykket ‘værdi’ bruges regelmæssigt i servicestyring, og det er et centralt fokus for ITIL4 Foundation – det skal derfor være klart defineret.

Organizations, service providers, service consumers and other stakeholders
Her gælder alt fra store organisationer med høj kompleksitet og deres forhold til juridiske enheder til en enkelt person, et team eller et komplekst netværk af juridiske enheder, der er forenede af fælles mål, relationer og myndigheder.

Products and services
Servicerer en måde, der kan muliggøre værdi-co-skabelse ved at lette de resultater, som kunden ønsker at opnå, uden at kunden behøver at styre specifikke omkostninger og risici. Produkter er en konfiguration af en organisations ressourcer, der er designede til at tilbyde værdi for en forbruger.

Service relationships
Når tjenester leveres af udbyderen, skaber de nye ressourcer for servicekonsumenter eller også optimerer de deres eksisterende ressourcer.

Value: outcomes, costs, and risks
Dette afsnit fokuserer på, hvordan en organisation i rollen som tjenesteudbyder, skal evaluere, hvad dens tjenester skal gøre, og hvordan dens tjenester skal leveres for at imødekomme forbrugernes behov.

De fire dimensioner af servicestyring

Organisationer og mennesker
Den første dimension af servicestyring er organisationer og mennesker.

Information og teknologi
Den anden dimension af servicestyring er information og teknologi. Som med de andre tre dimensioner gælder information og teknologi både for servicestyring og for de tjenester, der administreres.

Partnere og leverandører
Den tredje dimension af servicestyring er partnere og leverandører. Hver organisation og enhver service afhænger til en vis grad af de tjenester, der leveres af andre organisationer.

Værdistrømme og processer
Den fjerde dimension af servicestyring er værdistrømme og processer. Ligesom de andre dimensioner, gælder denne dimension både for SVS generelt og til specifikke produkter og tjenester.

TIL®-serviceværdisystemet

ITIL-vejledende principper
Kan bruges til at guide en organisations beslutninger og handlinger og sikre en fælles forståelse og fælles tilgang til servicestyring på tværs af organisationen.

Service værdikæde
Etablerer en driftsmodel til levering, oprettelse og løbende forbedring af tjenester. Denne fleksible model definerer seks nøgleaktiviteter, som kan kombineres på flere forskellige måder og hermed danner den flere værdistrømme.

Kontinuerlig forbedring
Tilvejebringer en driftsmodel til oprettelse, levering og løbende forbedring af tjenester. Det er en fleksibel model, der definerer seks nøgleaktiviteter, der kan kombineres på mange måder og danner flere værdistrømme.

ITIL®-forvaltningspraksis

Generel forvaltningspraksis
Er blevet vedtaget og tilpasset til servicestyring fra generelle forretningsstyringsdomæner.

Servicestyringspraksis
Er udviklet inden for service management og ITSM brancher.

Teknisk ledelsespraksis
Er blevet tilpasset fra teknologiledelsesdomæner til tjenestestyringsformål ved at udvide eller flytte deres fokus fra teknologiløsninger til it-tjeneste

Målgruppe

Kurset i ITIL® 4 Foundation eLearning Premium (inkl certificering) er til dig, der arbejder med digital projektledelse og digital projektstyring, eller dig, der gerne vil styrke dine kompetencer inden for det digitale projektstyring.

Eksamen og diplom

ITIL® 4 Foundation Online eksamen er inkluderet

Generelt om ITIL® Foundation eksamen

  • 1 times multiple choice eksamen
  • 40 spørgsmål
  • Bestå eksamen med 26 rigtige svar
  • Det tillægges 25% tid oven i, hvis eksamen tages på et andet sprog end dit modersmål

Pris

Prisen for kurset i ITIL® 4 Foundation eLearning Premium (inkl certificering) er 3900 kroner ekskl. moms.

Om udbyderen

Vi uddanner og certificerer dig i projektledelse, Agile og IT. Vi bruger eLearning, virtuelle kurser eller klassekurser for at opnå de højeste resultater inden for viden, certificering og kundetilfredshed. Adding Value Consulting (AVC) er en førende ATO (Accredited Training Organization), der...


Læs mere og vis alle uddannelser fra denne udbyder

Få information

 

Kontaktinfo

Adding Value Consulting AB (AVC)

Helgolandsgade 4
1653

Telefon: +46 8 662 15 89


Evalueringer

Gennemsnit 5

Baseret på 1 evalueringer

Karin Hägg
(5)
Det er en smart og fleksibel undervisningsform. Undervisningsmaterialet er helt i top, godt gennemtænkt med gode tips og vejledninger. Tak AVC!
Få information

Udfyld formularen for mere information om ITIL® 4 Foundation eLearning Premium (inkl certificering)

Tilmeld dig finduddannelse.dk's nyhedsbrev!
Evalueringer
Hvad siger tidligere deltagere om denne uddannelse?
(5,0)
Baseret på 1 evalueringer
Se alle evalueringer
Hvad siger tidligere deltagere om udbyderen?
(5,0)
Baseret på 6 evalueringer
Se alle evalueringer