Fremragende Kundekontakt
Denne udbyder er blevet anerkendt af os for at have fremragende kundekontakt.
Vores anerkendelse er givet til de udbydere, der er gode og hurtige til at række ud, efter de har modtaget en forespørgsel.
Startdato
Kursusbeskrivelse
Praktisk e-læringskursus – ITIL® 4 Foundation (inkl. certificering)
De, der ønsker at blive certificeret i ITIL 4 ® Foundation, kan også gøre det ved at købe vores akkrediterede ITIL 4 e-læringspakke, der består af:
- eLearning: Meget praktisk ITIL 4® Foundation onlinekursus
- 120 dages adgang til kurset; 24/7
- 8 lektioner (video optaget af en akkrediteret underviser)
- Downloadbare PDF-dokumenter med detaljeret indhold (billeder, forklaringer) til hver lektion
- 2 forsøg på simulering af officiel eksamen (online eksamenssimulator)
- Øvelser og løsninger
- ITIL 4® Foundation officiel kupon til online eksamen og certificering
- Fuld online support fra en af vores ITIL-eksperter
- Nu også inklusive den officielle ITIL4-håndbog som e-bog!
Dette kursus er også tilgængeligt som (online) klasseundervisning.
Vores ITIL 4 eLearning-kursus giver deltagerne et godt indblik i ITIL 4 Foundation. Kurset er skrevet af vores egne dygtige undervisere med stor erfaring inden for den praktiske anvendelse af ITIL Service Management.
ITIL 4
ITIL 4 er uden tvivl det mest kendte og succesrige rammeværk for IT Service Management. ITIL Foundation (ITIL 4 Foundation Edition) er en ITIL-certificering, der introducerer deltagere til Service Value System (SVS), som beskriver, hvordan alle komponenter og aktiviteter i organisationen arbejder sammen som et system for at muliggøre værdiskabelse, når der leveres tjenester (normalt IT-tjenester, men ikke begrænset til dette). ITIL SVS understøtter mange arbejdsmetoder, såsom Agile, DevOps og Lean samt traditionel proces- og projektledelse, med en fleksibel værdiorienteret operativ model, og endelig en end-to-end-model til skabelse, levering og kontinuerlig forbedring af teknologibaserede produkter og tjenester.
ITIL 4® uddannelsesprogram
ITIL® Foundation (ITIL 4 Foundation Edition) introducerer deltagerne til Service Value System (SVS), som beskriver, hvordan alle komponenter og aktiviteter i organisationen fungerer sammen som et system for at muliggøre værdiskabelse. ITIL SVS understøtter mange arbejdsmetoder, såsom Agile, DevOps og Lean samt traditionel proces- og projektledelse, med en fleksibel værdiorienteret forretningsmodel.
Kurset ITIL Foundation (ITIL 4 Foundation Edition) giver deltagerne en omfattende introduktion til ITIL's kernekoncepter. Det hjælper dig med at forstå ITIL-principperne og viser, hvordan de kan forbedre en persons arbejde og organisationens arbejde.
Kursoversigt ITIL 4 Foundation
ITIL 4 Foundation Level-kursen giver deltagerne en omfattende introduktion til grundlæggende begreber inden for ITIL 4. Den hjælper dig med at forstå principperne for ITIL 4 og viser, hvordan den enkeltes arbejde og organisationens arbejde kan forbedres. Ved hjælp af ITIL 4-begreber og terminologi, gruppediskussioner, casestudiebaserede aktiviteter og eksempler, der indgår i kurset, vil du tilegne dig viden og færdigheder, der gør dig i stand til at bestå ITIL 4 Foundation-certificeringen.
Kursets indhold
Kurset omfatter, men er ikke begrænset til:
- Oversigt over ITIL
- Servicestyring
- ITIL's vejledende principper
- Serviceværdisystem
- ITIL-praksis
Uddannelsesmål
Deltagere, der gennemfører denne kursus, vil have lært:
- En oversigt over værktøjer og metoder, formål og komponenter i ITIL, herunder ITIL Service Lifecycle og Service Value System
- Nøglebegreberne og værdien af IT-servicestyring for IT-serviceudbydere og deres kunder
- Hvordan ITIL's vejledende principper kan hjælpe organisationer med at indføre og tilpasse servicemanagement
- Aktiviteterne i værdikæden for tjenester og hvordan de er forbundet
- Formål og nøglebegreber for 18 ITIL-procedurer og de 7 grundlæggende procedurer
- Hvordan ITIL's rammeværk for bedste praksis bruges til at øge effektiviteten og den samlede kvalitet af IT-relaterede tjenester, uanset organisationens størrelse, struktur eller branche
- Hvordan man bliver ITIL-ekspert ved at forstå den nye certificeringsvej, herunder ITIL Managing Professional (MP) og ITIL Strategic Leader (SL)
Indhold
Vigtige begreber inden for servicestyring og ITIL
- Definer værdi og dens relation til interessenter
- Servicerelationer og fælles værdiskabelse
- Forståelse af serviceydelser og produkter
- Balancere resultater, værdi, omkostninger og risici
- De 4 aspekter af servicestyring
- Organisation og mennesker
- Information og teknologi
- Partnere og leverandører
- Værdistrømme og processer
ITIL's vejledende principper
- Introduktion til de vejledende principper
- Forstå og anvende hver af de 7 vejledende principper
ITIL's praksis for serviceledelse
- Introduktion til de 3 praksisområder
- Vigtige 'praksis' i ITIL
- Hændelsesstyring
- Problemstyring
- Ændringskontrol
- Servicerequisitionsstyring
- Serviceniveau
- Servicedesk
- Kontinuerlig forbedring
Oversigt over andre metoder i ITIL
ITIL's system for Service Value System (SVS)
- Forståelse af rollen for Service Value System
- Elementer i ITIL's SVS
- Vejledende principper
- Governance
- Service Value Chain
- Praksis
- Kontinuerlig forbedring - Service Value Chain
- Forstå elementerne i værdikæden for tjenester
- Metoder og deres rolle i værdikæden for tjenester
- Brug af serviceværdikæden til at identificere og kortlægge værdistrømme
"Jeg har lige bestået min ITIL Foundation-eksamen. Med et godt karakter! Jeg er så glad!
Tak AVC, I er de bedste! « Karin Ericsson
Hvem er kurset rettet mod?
- Personer, der er i begyndelsen af deres rejse inden for servicemanagement
- ITSM-chefer og kommende ITSM-chefer
- Personer, der arbejder inden for andre dele af »IT« (digital, produkt, udvikling) med stærke forbindelser til servicelevering
- Eksisterende indehavere af ITIL-kvalifikationer, der ønsker at opdatere deres viden
Eksamen og certificering: Online!
Eksamen afholdes online, hvilket giver dig den bekvemme mulighed for at tage eksamen hjemme eller på kontoret. Vi har brug for en computer med internet til eksamen og en webkamera (ProctoU). Eksamen er inkluderet i dette ITIL 4 eLearning-pakke.
ITIL 4® Foundation Eksamen
- 1 time (Du får ekstra tid, hvis engelsk ikke er dit modersmål)
- 40 spørgsmål; multiple choice
- 65 % rigtige svar kræves for at bestå
- Bøger er ikke tilladt under eksamen
- Når du har bestået eksamen, får du et
- ITIL 4® Foundation-certifikat fra Peoplecert.
Målgruppe
- Personer, der er i begyndelsen af deres rejse inden for serviceledelse
ITSM-ledere og fremtidige ITSM-ledere - Personer, der arbejder inden for andre områder af "IT" (digital, produktudvikling) med stærke forbindelser til servicelevering
- Eksisterende indehavere af ITIL-kvalifikationer, som ønsker at opdatere deres færdigheder
Pris
6.500,00 DKK
Få information
Adding Value Consulting (AVC) AB
Siden 2006 har vi været på forkant med at omdefinere professionel uddannelse og bevæge os ud over passiv læring for at certificere reelle færdigheder og skabe reel effekt. Vi mener, at fagfolk ikke bør være nødt til at vælge mellem...