Fremragende Kundekontakt
Denne udbyder er blevet anerkendt af os for at have fremragende kundekontakt.
Vores anerkendelse er givet til de udbydere, der er gode og hurtige til at række ud, efter de har modtaget en forespørgsel.
Hvorfor vælge Aalborg Handelsskole?
100+ forskellige kurser og uddannelser online
Få skræddersyet dit kursusforløb
Stort kursusudbud målrettet forskellige brancher
Startdato
Kursusbeskrivelse
Administrativ koordinator
Udviklingsforløb for assistenter, sekretærer og koordinatorerBliv skarpere til at koordinere og planlægge bæredygtigt.
Søger du jobs, hvor kompetencer som planlægning, projektarbejde, koordinering og formidling efterspørges? Så er dette forløb målrettet til dig. Det kan være i rollen som f.eks. koordinator, administrativ, kontorassistent, projektdeltager eller planlægger, hvor kommunikation, planlægning, projektarbejde, koordinering og samarbejde indgår.
I mange virksomheder er den koordinerende rolle i vækst. Der er behov for medarbejdere, der har overblik, kan planlægge og binde opgaver sammen på tværs af funktioner og afdelinger og få samarbejdet til at fungere mest optimalt og effektivt og ikke mindst bæredygtigt.
På uddannelsen Administrativ Koordinator bliver du klædt på til denne rolle; så du står stærkt med kompetencer inden for koordinering, projektarbejde, kommunikation, bæredygtig udvikling og innovation.
Du får
- Træning i at koordinere og planlægge
- Værktøjer til at gennemføre inddragende og effektive møder
- Redskaber og inspiration til at optimere samarbejde og motivere andre på tværs af afdelinger, faggrupper og organisation
- Metoder til at kommunikere direkte og målrettet
- Værktøjer til projekter, så du kommer bedst i mål med dine opgaver
- Viden om håndtering data og personoplysninger
- Nyeste trends, herunder cirkulær økonomi
Du kommer til at arbejde med
- Effektiv udførelse af koordinerings- og planlægningsopgaver, også med digitale værktøjer
- Formidling og kommunikation
- Effektiv mødeafholdelse
- Projektudvikling, styring og gennemførelse
- Værdistrømme i virksomheden
- Kortlægning og optimering af processer
- Innovative processer
- Cirkulær økonomi
Kursets opbygning
Kurset er opbygget af 6 moduler:
- Modul 1 – Kommunikation og formidling - 6 dage
Kommunikation og formidling er en vigtig disciplin, når du er koordinator. På dette første modul får du styrket din kommunikation og formidling med træning og værktøjer. Du lærer at målrette din kommunikation med udgangspunkt i din virksomheds sprogpolitik. Du får træning i it-værktøjer som e-mails, kalender og præsentationsprogrammer.
- Modul 2 - Håndtering af data og personoplysninger – 5 dage
Du lærer at behandle store datamængder til at understøtte arbejdsprocesser og forretningsudvikling og skabe overblik. Du får desuden kendskab til behandling af data i overensstemmelse med gældende lovgivning; herunder GDPR, dataetik og sikkerhed. Du lærer desuden at skelne mellem almindelige og følsomme oplysninger og kan anvende vejledning og fastlægge procedurer herudfra.
- Modul 3 – Møde- og webinartilrettelæggelse – 2 dage
Du lærer at forberede og afholde møder bedst mulig, så der skabes forbedret værdi for din virksomhed. Du kommer til at arbejde med emner som mødetyper, tids- og handlingsplaner, tilrettelæggelse af møder og webinarer, herunder at udarbejde dagsorden og at håndtere en virtuel platform til gennemførelsen.
- Modul 4 – Projekter – 4 dage
På dette modul får du værktøjerne til at planlægge, organisere, gennemføre og følge op på projekter. Du får desuden kendskab til relevante IT-værktøjer til projektstyring.
- Modul 5 - Grøn omstilling og cirkulær økonomi – 4 dage
På dette modul bliver du introduceret til modellen for cirkulær økonomi, så du kan inddrage dette i din virksomhed. Det handler nemlig om at drive forretning smartere, så ressourcerne udnyttes bedre blandt andet ved at gentænke produkters livscyklusdesign.
- Modul 6 – Innovation og optimering – 7 dage
På dette modul arbejder du med relevante værktøjer og metoder, som indgår i innovationsprocesser, så du kan identificere, hvilke områder, som er egnede at arbejde videre med. Du kan medvirke ved udarbejdelse af en handlingsplan for forløbet og skabe forbedring inden for den administrative praksis.
Du lærer desuden at udpege og prioritere, hvilke dele af en administrativ arbejdsproces, som egner sig til automatisering i forhold til at skabe værdi for virksomheden.
Målgruppe
Uddannelsesmålet retter sig mod AMU-målgruppen. Dvs. personer med en uddannelsesbaggrund til og med erhvervsuddannelsesniveauet.
Forudsætninger
Der kræves ikke særlige forudsætninger for at deltage på kurset.
Pris
AMU-pris: DKK 4.214,00
Uden for AMU-målgruppe: DKK 17.897,60
Fjernundervisning (uden for AMU-målgruppe): DKK 16.801,20
Få information
Om Center for Karriere og Uddannelse
Center for Karriere & Uddannelse er din indgang til et væld af kurser og efteruddannelser. Med os ved din side giver du din viden et sikkert løft. Til glæde for din arbejdsplads, kolleger og ikke mindst dig selv. Vi udbyder...