Vis finduddannelse.dk som: Mobile
Viser 1-2 af 2
 

Uddannelse i turisme - styrk din position i branchen

Turisme er en industri, hvor der kræves meget af dine evner. Med et kursus inden for turisme og hotel får du nye kompetencer, indsigt i de nyeste teorier og markedsføringsteknikker i branchen. Du får mulighed for at arbejde aktivt med kursusmaterialet og de nye værktøjer.

På finduddannelse.dk kan du finde uddannelser og kurser inden for turisme og hotel. En uddannelse inden for turisme henvender sig til dig, som ønsker eller allerede arbejder inden for turistbranchen.

En uddannelse inden for turisme åbner nye døre

Hotelbranchen - servicemindet i en stor organisation

Man skal ikke undervurdere, hvad der kræves for at være en del af driften på et hotel. Det kræver kompetencer på mange forskellige områder, og derfor kan det være til din store fordel at tage en efteruddannelse. Du får mulighed for at begive dig ud af dit område og udforske, hvad branchen ellers har at tilbyde. Du får mulighed for at bygge et stærkt fagligt netværk med andre kursister med fodfæste i branchen.

Området inden for hotel spænder vidt. Her finder du blandt andet administrative uddannelser inden for hotelmanagement, som giver kvalifikationer møntet på ledelses- og udviklingsstillinger inden for branchen i Danmark og i udlandet. Du finder også kurser,  der henvender sig til dig, som arbejder rent praktisk med f.eks:

  • hotel- og restaurantdrift
  • gastronomi og madkultur
  • event- og oplevelser
  • reception og konference-bookning

Du får igennem kurserne indsigt i nye teoretiske vinkler og praktiske måder at forbedre din arbejdsplads eller styrke jeres position på markedet.

Turisme-uddannelse - det brede billede

Turisme er et bredt begreb, hvorfor selve uddannelsesmarkedet inden for turisme også er enormt stort. Find derfor det kursus, du har brug for og som kan styrke dig fagligt og din organisation i sin vækst. Du kan styrke dine egne kompetencer eller åbne op for nye muligheder for din organisation med det rette kursus eller den rette turisme uddannelse. Der findes mange muligheder på markedet for turisme, så denne type kurser er for dig, der ønsker stor variation og ikke er bange for at udfordre dig selv.

Kurser og uddannelse inden for turisme henvender sig til dig, der ønsker at udvide din horisont med international kulturforståelse og samtidig opnå en dybere teoretisk viden om Danmark. Du får kompetencer i interkulturel formidling og præsentationsteknik, og du lærer at udvikle og designe turprodukter, målrettet til lige præcis dit kundesegment. Du lærer således at håndtere din viden om det danske kulturlandskab og historie, samt nøje segmentere din produktudvikling.

De forskellige forløb giver dig mulighed for at fordybe dig i de områder, branchen tilbyder. Du kan blandt andet specialisere dig i turismens markedskommunikation, markedsføring eller turismepolitik. Du får en anseelig indsigt i erhvervsudviklingen i branchen samt, hvilke tendenser, der vil gøre sig gældende for din organisation.

Der findes kortere kurser som primært henvender sig til analytiske og ledelsesmæssige funktioner i turistvirksomheder, offentlige turistinstitutioner og erhvervs- og fagorganisationer inden for turistområdet. Du kan også tage en længerevarende efteruddannelse, som kan give de nødvendige kvalifikationer til at tage administrative positioner samt økonomiske baserede poster. Den rigtige turisme uddannelse kan give dig positioner inden for ledelse og organisationsadministration på længere sigt. Det hele starter med en tilmelding.

Sådan kommer du videre

Find et kursus, du er interesseret i


Send en forespørgsel


Du bli'r kontaktet og får mere information af udbyderen

Ønskeliste
Kundecase
Rikke Mortensen, forsikringsfuld...

”Som ny studerende har jeg følt mig meget velkommen. Der har været tid til at lære både medstuderende, undervisere og det netbaserede værktøj, vi kommunikerer gennem, at kende."

kundecase
Bent Johan Poulsen, Projektleder...

”Efter MPK blev jeg forfremmet fra webmaster til kampagneleder med ansvar for markedsføring af særudstillinger. Samtidig fik lønnen et nøk opad." 

Kundecase
Kristine Asklad Hviid Klæbel Cen...

”Som overordnet ansvarlig for 80 ansatte fordelt på 4 afdelinger er det mit mål at udvikle centerets interne kommunikation og styrke mine personlige kommunikationskompetencer."

kundecase
Monique Marquard, indholdsrådgiv...

"Gruppeforløbene er utroligt lærerige. Vi lærer hinanden rigtig godt at kende, og fordi vi bliver tvunget til at formulere teorierne og metoderne, får vi det ind under huden.”

Kundecase