MUS samtale kursus

Medarbejderudviklingssamtaler

Er du leder eller HR-medarbejder med ansvar for afholdelse af MUS samtaler? Med det rette MUS samtale kursus bliver du i stand til at strukturere, afholde og følge op på medarbejderudviklingssamtaler, så de giver udbytte.
Viser 1-20 af 24
Sådan sorterer vi søgeresultater
Vil du vide mere om, hvordan vi sorterer vores resultater? Læs mere om, hvordan vi rangerer uddannelser i søgeresultaterne.
Viser 1-20 af 24
1
2

Leder du efter et MUS samtale kursus?

At få MUS samtaler til at blive en succes kræver, at du som leder eller HR-ansvarlig er både forberedt og struktureret. Hver samtale skal tilpasses den enkelte, og frem for alt skal der senere følges op på det aftalte.

Med et MUS samtale kursus lærer du at lave udviklingsplaner for de ansatte. Du får et indblik i, hvordan man kobler den ansattes mål til organisationens overordnede strategi. Desuden lærer du at involvere de ansatte, så du sikrer buy-in i en proces, der ellers risikerer at stjæle ressourcer uden at give noget synligt afkast.

Sådan gennemfører du en konstruktiv MUS samtale - find dit MUS samtale kursus her

De fleste organisationer afholder medarbejderudviklingssamtaler minimum en gang om året. Det ultimative mål med en MUS samtale er, at du sammen med medarbejderen finder frem til, hvordan han/hun bedst muligt når sine egne samt organisationens mål.

En MUS samtale indeholder typisk punkter såsom:

  • Arbejdsindsats
  • Trivsel
  • Kompetenceudvikling
  • Resultater og mål
  • Arbejdsmiljø

Fælles for alle punkterne er, at de samlet giver den ansatte de mest optimale forudsætninger for at skabe resultater for organisationen.

Derfor skal du tage et MUS samtale kursus

For at få det bedste udbytte af den tid og de ressourcer, du bruger på MUS samtaler er det altafgørende, at du er klædt på med de rette kompetencer. Her kan et MUS samtale kursus være til stor hjælp, uanset om du til dagligt arbejder med ledelse, HR, er tillidsrepræsentant eller noget helt fjerde. 

Mange MUS samtaler giver ikke det ønskede udbytte, hvilket leder til frustration for både medarbejder og organisation. 

Følgende aspekter er vigtige at tage i betragtning og er typisk vigtige dele af kurser i MUS samtaler:

  • Grundig forberedelse fra begge parter
  • Gennemførsel af en struktureret og konstruktiv MUS
  • Åben dialog mellem medarbejder og leder/HR-ansvarlig
  • Samtaleteknik
  • Forventningsafstemning
  • Opfølgning på MUS

Størstedelen af de kurser i, der findes på markedet tager afsæt i dine og din organisations udfordringer på området. På den måde er du sikret de rette redskaber og den rette viden til at håndtere dine fremtidige MUS samtaler. 

Organisationens værdi af et MUS samtale kursus

Mange organisationer landet over har en tendens til at glemme vigtigheden i at bruge ressourcer på at gennemføre konstruktive MUS samtaler. Det er måske mere oplagt at opkvalificere ledelse og HR-folk inden for mere håndgribelige områder, der har direkte effekt på organisationens resultater.

Dog er det vigtigt at pointere, at gode og udbytterige MUS samtaler er en god langsigtet investering for organisationen. Det kan derfor være af stor værdi at uddanne ledere eller HR-medarbejdere med et MUS samtale kursus.

Finder du ikke det, du søger?

Er du på udkig efter andet end et MUS samtale kursus? Tag et kig i vores samlede oversigt over kurser inden for HR og personale. Se også listen med alle kurser i medarbejdersamtaler her eller få inspiration blandt relevante kurser inden for personaleudvikling.

Arbejder du med HR til dagligt, kan du også finde inspiration til din karriere i vores HR karriereguide.

Ønskeliste
Sådan kommer du videre

Find et kursus, du er interesseret i


Send en forespørgsel


Du bli'r kontaktet og får mere information af udbyderen