Er du HR medarbejder? Og vil du gøre os klogere på dine største udfordringer, når det kommer til kompetenceudvikling? Svar på vores korte survey her

Filtrer efter
Kategori
Uddannelsestype
By
Uddannelsesform
Vis alle filtre
Sådan sorterer vi søgeresultater
Vil du vide mere om, hvordan vi sorterer vores resultater? Læs mere om, hvordan vi rangerer uddannelser i søgeresultaterne.
Viser 1-6 af 6
Annoncer

Populære kategorier

Populære steder

Reportage

influencer marketing kurser

Styrk dit brand og omtimer din omsætning med Influencer marketing

I Danmark tog Influencer marketing tog for alvor fart i 2017 og er i dag svært at komme udenom, når man snakker om marketing. Influencer marketing er samtidig et felt i konstant udvikling.

Influencer, influent, blogger?

For at forstå hvad influencer marketing handler om, er det først nødvendigt at vide hvad begrebet influencer dækker over. En influencer er en person, der har et stort antal følgere på en eller flere sociale medie platforme. Dette kan fx være på Instagram, blogs eller Youtube. Influencerens content kan typisk knyttes til en bestemt kategori, som fx livstil, familieliv eller mode, og vedkommende vil derfor typisk have en følgerskare der har interesse i netop det. Influencere har evnen til en engagere med og aktivere deres følgere - de er altså inflydelsesrige - og netop dette er interessant for brands. 

Et samarbejde mellem brand og influencer

Influencer marketing er et samarbejde mellem et brand og en influencer. Influencer marketing handler i alt sin enkelthed om at få en eller flere influencere at promovere og gøre reklame for produkter/oplevelser mm. Det er altså influencerens opgave at forsøge at påvirke og aktivere deres netværk, til at købe et bestemt produkt. Influencer marketing benyttes ydermere til fx at nå ud til potentielle kunder, skabe brand-awareness, sørge for at en bestemt målgruppe får kendskab til dit brand eller kickstarte en produktlancering. Vi mennesker stoler generelt mere på anbefalinger fra familie og venner, end vi gør på anbefalinger fra klassiske reklamer. Dette er influencer marketing et resultat af. Her fungerer influenceren nemlig som en slags ven eller bekendt, som anbefaler dig produkter der matcher dine interesser. Et godt influencersamarbejde kan altså have stor inflydelse på en forretnings resultater og omsætning.

Tre forskellige segmenter

Influencere deles sædvanligvis ind i tre segmenter, nemlig mikro, makro og mega-influencere, som er et udtryk for hvor mange følgere den givende influencer har. Antallet af følgere er også en indikation på hvilken pris influenceren skal have for samarbejdet. En mikro-influencer har 500-5.000 følgere, en makro-influencer har 5000+ følgere, mens en mega-influencer er de helt store influencere der har 15.000 følgere og opefter. En større følgerskare er ikke nødvendigvis lig med større resultater, derfor er det altid en god idé at overveje hvad målet med ens samarbejde er, og dermed også hvilken type influencer man vil starte et samarbejde med. Som virksomhed kan det være svært at finde ud af hvor man skal starte, men der er heldigvis hjælp at hente. De fleste influencere er nemlig tilkoblet et influencer marketingbureau eller agentur, som har til opgave at matche brands med relevante influencere. 

Find dit Influencer marketing kursus her

Her på siden har vi samlet alle kurser, der relaterer sig til influencer marketing. Hvis du har et spørgsmål til et af kurserne er du altid velkommen til at kontakte kursusudbyderen, som står klar til at hjælpe dig videre.