Sådan søger kursister uddannelse online

Hvad er egentlig det afgørende parameter, når man skal vælge et kursus eller en uddannelse via onlinesøgninger? Det har vi svaret på her. For som med alt andet, så foregår vores uddannelsesvalg i høj grad på nettet. Det betyder, at I - som uddannelses- og kursusudbydere - må gøre en dyd ud af at skille jer ud. Og det er faktisk lige netop dét, der gør, at de kommende kursister lægger mærke til jer. 

Hvorfor vælges lige netop jeres kursus?

Hvad er egentlig det afgørende parameter, når man skal vælge et kursus eller en uddannelse via onlinesøgninger? Det har vi svaret på her. For som med alt andet, så foregår vores uddannelsesvalg i høj grad på nettet. Det betyder, at I - som uddannelses- og kursusudbydere - må gøre en dyd ud af at skille jer ud. Og det er faktisk lige netop dét, der gør, at de kommende kursister lægger mærke til jer og vælger jer frem for andre - præcis, når I fortæller dem hvorfor.

Det kan måske lyde lidt voldsomt ligefrem at skulle fortælle dem hvorfor - og måske endda lidt paradoksalt i og med, at uddannelse, og efteruddannelse især, skal være et aktivt tilvalg.

Udsagnet skal da også tages med et gran salt. Men det, at I tør, at differentiere jer selv fra andre udbydere og giver de kommende kursisterne en klar fonemmelse af deres udbytte hos jer, er altafgørende for, at I bliver valgt fremfor andre uddannelses- og kursusudbydere.

Dét her kigger kursister efter

Dette bliver bekræftet af en undersøgelse vi på Educations Media Group har foretaget på vores engelske markedsplads, Findcourses.co.uk. Den giver et lettere overraskende indblik i uddannelsesparates kursisters søgemønstre.

Undersøgelsen viser nemlig, at den logiske antagelse om, at prisen kan være et afgørende parameter for om et kursus bliver booket eller ej ikke er korrekt. Det er tværtom dét faktum, at kurset indeholder et relevant og brugbart pensum og kan passes ind i en travl hverdag, der har den største værdi for kommende kursister.

Det, at man som kursist kan læse sig til, hvad kurset eller uddannelsen bringer med sig af kvalifikationer, er det, der resulterer i, hvorvidt der bliver klikket på netop jeres tilbud, og at der i sidste ende bliver booket et forløb.

Kursets indhold er ultimativt det vigtigste

For jer, som kursus- eller uddannelsesudbydere, betyder det, at I bør investere i at lave så fyldestgørende beskrivelser af indholdet, samt de kvalifikationer og kompetencer kursisten tager med efter endt kursus, som overhovedet muligt.

Sørg for, at det står helt klart for den enkelte, hvorfor man skal vælge netop jeres kursus frem for et andet. Markedsfør jer selv på den baggrund, at I måske tilbyder en unik vinkel, exceptionel ekspertviden eller dybdegående nichekendskab.

Beskriv det gerne i et konkret og appetiteligt sprog, og sørg for, at jeres beskrivelser er så fyldesgørende som muligt. Som det fremgår af undersøgelsen, er det nemlig gode og brugbare beskrivelser, der er katalysatoren for at kommende kursister booker både åbne uddannelser og fjernundervisning.

Vil du vide mere om os?
Udfyld formularen for en uforpligtende snak om, hvordan finduddannelse.dk kan hjælpe dig og din organisation med at øge jeres eksponering, og leverer kvalitative leads og webtrafik fra aktivt uddannelsessøgende.
This field is used for controlling automatic form submits. Please leave it blank:
Dine informationer gives ikke videre til andre og tilføjes ikke mailinglister eller lignende.

 


Annoncer