Vis finduddannelse.dk som: Mobile

Disse 3 simple tips sikrer jer flere bookinger

Sådan sikrer I jer flere bookinger

Som kursusudbydere kender i alt for godt til kampen om nye potentielle kursister. Mulighederne for valg af kompetenceudvikling er mange, og I må skille jer ud fra mængden og vise, hvordan I er netop det rette valg for lige netop dem, der finder jeres udbyd interessant. Men, hvordan gør man lige det?

Vi giver jer svaret lige her. Baseret på besvarelser fra vores årlige kundeundersøgelser har vi nemlig indentificeret de tre ting, der gør, at de potentielle kursister faktisk bliver kursister hos jer.

Her får I tre simple tips til at forbedre jeres svar og dermed få flere bookinger på jeres udbud:  

1. Svar først

Når potentielle kunder søger efter kurser og uddannelser på finduddannelse.dk er der stor sandsynlighed for, at de overvejer at høre mere undervisningen og udbytte hos flere forskellige udbydere. De sender derfor typisk info requests ud til alle dem de finder interessante for dermed at finde det rigtige match.

Samtidig foretages søgningerne på kompetenceudviklingstilbud ofte af HR-professionelle, der søger at booke kurser eller uddannelser med start hurtigst muligt.

Der kan derfor være stor gevinst ved at være den første kursus- eller uddannelsesudbyder, der tager kontakt til dem, der har vist interesse. Ved at agere promte på en henvendelse, kan I nemlig nå at få en kunderelation op at stå før andre virksomheder vender tilbage. Det får jer til at fremstå som pålidelige og troværdige, og det får den potentielle køber til at følge jer i jeres engagement.  

2. Vær personlig

Når I svarer de potentielle købere gælder det om at personalisere kontakten med det samme. Det går ikke at sende lave et autogeneret svar, som bliver sendt ud til samtlige interesserede.

Dem, der ulejliger sig med at efterspørge mere information sidder typisk med en række spørgsmål, der kræver afklaring, hvorfor de har brug for at mærke, at de taler med et andet menneske. Det gør nemlig, at de føler sig set og imødekommet og er langt mere tilbøjelige til at arbejde med jer.

3. Følg op

Hvis I oplever, at kontakten med potentielle kunder går tabt efter, at I har svaret på deres info request, så tøv ikke med at tage kontakt til dem igen; enten over telefonen eller e-mail. Den manglende kontakt behøver ikke at være et tegn på ditto interesse, og det kan faktisk være jeres ageren, der gør forskellen.

I viser dem nemlig, at I tager deres henvendelse og tid seriøst, og det kan dermed blive starten på et godt samarbejde.

Ved at implementere disse tre simple tips sikrer I jer, at I får de bedste resultater fra vores platform. Vis jeres kommende kursister, at I tager deres tid seriøst ved at respondere hurtigt, personligt og opfølgende.

Vil du vide mere om os?
Udfyld formularen for en uforpligtende snak om, hvordan finduddannelse.dk kan hjælpe dig og din organisation med at øge jeres eksponering, og leverer kvalitative leads og webtrafik fra aktivt uddannelsessøgende.
This field is used for controlling automatic form submits. Please leave it blank:
Dine informationer gives ikke videre til andre og tilføjes ikke mailinglister eller lignende.

Senest opdateret: 09 jan 2019