Tilbage i november måned afholdte vi en Mystery Shopper øvelse her på finduddannelse.dk. Det gjorde vi for at teste vores system og for at give jer - vores udbydere - en bedre forståelse for, hvordan vores system fungerer med forespørgsler. Det gjorde vi ved at sende en forespørgsel ud til tilfældige kurser på udbydernes sider med en anmodning om mere information om kurset ligesom en almindelig bruger ville. Herefter tikkede responsen ind, og vi noterede jeres responstider og kommunikationskanal.
Vi vil skabe skabe den bedste brugeroplevelse
Vi er i konstant udvikling og bestræber os på at give den bedste oplevelse for både vores brugere og vores udbydere. Derfor har hensigten med denne øvelse været at forbedre oplevelsen for både besøgende på siden, men samtidig at gøre udbydere opmærksom på de måder vores brugere benytter sig af platformen på og hvad de forventer af den.
Hos finduddannelse.dk tror vi på, at de bedste uddannelsesudbydere tager sig tid til at række personligt ud til potentielle kursister og chefer, der leder efter videreudvikling til deres virksomhed.
Mystery Shopper-øvelse
Vores brugerundersøgelser viser, at kursister værdsætter en hurtig responstid, og de fleste vil helst svares på samme dag, som de har lavet forespørgslen. Folk sidder typisk og vil have information med det samme så de kan tage en beslutning. (Brugere sender oftest flere forespørgsler ud til forskellige udbydere, så det gælder om at vende tilbage h.m. og med en venlig og imødekommende tone, så er der en stor chance jeres kursus bliver valgt frem for en konkurrents)
Resultaterne:
Detajlerne:
- 146 kunder blev kontaktet.
- Alle henvendelser blev sendt om morgenen eller tidligt på eftermiddagen.
- Alle udbyderne modtog en anmodning om information på et af deres kursus samt et telefonnummer og e-mail hvor de blev bedt om at tage kontakt for at få give mere information.
- Auto-svar mails blev ikke regnet med i svarene. Efterfølgende opkald og e-mails blev noteret som et respons.
Vi takker jer alle for at tage positivt imod øvelsen og håber, at vores undersøgelse har givet indsigt. Vi værdsætter jer som kunder og bestræber os konstant på at forbedre vores service og tjenester. Top 10 udbydere kan ses her.