Hvilke uddannelse muligheder er der for mig..?? - Forum
17-10-2008 23:54
Anja Andersen
Hej.. Jeg er en ung pige på 22 år, som har et problem, med at finde en uddannelse, som jeg kan holde til.. jeg har en sygdom, som gør, at jeg har smerter hver dag.. men jeg vil gerne prøve at finde en uddannelse, som passer til mig.. Jeg er praktisk anlagt og vil gerne have der sker noget nyt, næsten hver dag, der skal være udfordringer. men problemet er at, jeg skal have skiftende arbejdsstillinger igennem hele dagen, altså jeg kan ikke stå op en hel dag, eller sidde en hel dag, jeg kan ikke bære tunge ting og jeg bliver desværre træt i løbet af dagen, jeg kan ikke gøre de samme bevægelser ret længe af gangen.. er der nogen der et godt bud på en uddannelse...??
RE: Hvilke uddannelse muligheder er der for mig..??
21-10-2008 11:54
finduddannelse
Hej Anja,
finduddannelse retter sig primært til erhvervslivet. På søgetjenesten kan du søge efter kompetenceudvikling og efteruddannelse. Målgruppen er HR-afdelinger og erhvervsaktive personer. De kurser og uddannelser, der findes på finduddannelse.dk, er udbudt af universiteter og handelshøjskoler mv. - men også af private udbydere. Typisk vil dette være kortere kurser og deltids-uddannelser, som kan tages/læses sideløbende med en fuldtidsbeskæftigelse.
For råd eller idéer ang. videregående uddannelser kan vi anbefale studentum.dk - som henvender sig til 15-30 årige - og har alt fra universitetsuddannelser, over højskoler, helt til fx bartenderuddannelser.
Du kan også finde offentlig uddannelsesvejledning på UG.dk - som er statens meget omfattende og uddybende uddannelses-website.
Held og lykke!
Registrér din interesse for tråden: Hvilke uddannelse muligheder er der for mig..??