Social Media Marketing: En kort introduktion

Med markedsføring via de sociale medier kan en virksomhed skabe relationer til kunder og andre interessenter, hvilket styrker virksomhedens brand og tilstedeværelse på markedet. De sociale medier giver en virksomhed en unik mulighed for at kommunikere direkte med interessenterne og lære dem at kende.

Social Media Marketing

Med markedsføring via de sociale medier kan en virksomhed skabe relationer til kunder og andre interessenter, hvilket styrker virksomhedens brand og tilstedeværelse på markedet. De sociale medier giver en virksomhed en unik mulighed for at kommunikere direkte med interessenterne og lære dem at kende, hvilket med fordel kan bruges i andre markedsføringstiltag.

Med en karriere inden for sociale medier skal du være på forkant med den overordnede online udvikling såvel som udviklingen inden for hver enkelt social medie-platform. For at skabe engagerende sociale medie-kampagner skal du have indblik i målgruppen for hvert enkelt medie samt hvilke af disse, der passer til markedsføring af netop dit produkt.

Ansvarsområderne forbundet til Social Media Markedsføring inkluderer:

  • Lancering og vedligehold af sociale medie-platforme, der er relevante for dit produkt
  • Publicering af relevant og informativt indhold, der engagerer brugerne og skaber interaktion
  • Besvarelse af henvendelser og god, hurtig kundeservice, der afspejler brandets troværdighed
  • Udarbejdelse af en langsigtet strategi, konkrete mål og evaluering af resultaterne fra kampagnerne
  • Integration af sociale medie-kampagner med andre marketing kampagner
  • Udvidelse af dit netværk for en bredere eksponering, herunder word-of-mouth (WOM Marketing)

Sådan skaber du succesfulde sociale medie-strategier

Som Social Media Marketing ansvarlig skal du kunne bruge de mange platforme løbende og strategisk – og være åben for nye medier og trends. At levere marketing værdi gennem de sociale medier kræver kompetencer inden for følgende områder:

  • Kommunikation - formidle indhold, der bliver delt i fælleskabet og på tværs af andre, f.eks. video og billeder
  • Delbart indhold - tiltrække nye medlemmer til fællesskabet ved at lave fængende delbart indhold
  • Innovation - tænke ud af boksen og finde på nye relevante emner, der skaber diskussion
  • Originalitet - skille dig ud fra mængden og integrere forskellige platforme, som de udvikler sig
  • Salg - konvertere din interaktion på de sociale medier til faktisk forretningsværdi


Se en oversigt over kurser i sociale medier her


Annoncer