Derfor skal du blive influencer

Din online persona kan blive fundamentet for din fremtidige karriere. Du har nemlig en god forståelse af, hvad det er der sælger, og det er alle kompetencer, enhver virksomhed med vækstambitioner vil have fingrene i. Læs med her, hvor Loggershut guider dig i gang som influencer.

Derfor skal du blive influencer

Din online persona kan blive fundamentet for din fremtidige karriere.

Det, at du har freelancet som influencer på de sociale medier vidner nemlig om, at du ved, hvordan man framer budskaber og positionerer sig på Instagram. Samtidig har du en god forståelse af, hvad det er der sælger, og det er alle kompetencer, enhver virksomhed med vækstambitioner vil have fingrene i.

Derfor skal du overveje om dit bijob ved siden af et eventuelt studie ikke skal have adresse i det virtuelle univers. At være influencer er måske lige noget for dig, og kan endda gavne dig, hvis du drømmer om en karriere inden for SoMe eller anden form for digital marketing.

Vi har talt med Ole Holdgaard fra Loggershut for at give dig en indsigt i, hvordan en freelancer-status som influencer kan brolægge din vej til drømmejobbet. Loggershut er et Content Marketing Bureau, der specialiserer sig i at være bindeleddet mellem de helt rigtige influencers og de mest kompatible brands.

Som influencer har du praksisnær erfaring fra det virtuelle univers

Hvorfor er det, at du - som influencer - bliver en eftertragtet kernemedarbejder hos virksomheder, der ønsker at profilere sig stærkt på de sociale medier?

Kodeordet er kompetencer. Og så selvfølgelig din erfaring, der er solidt forankret i det virtuelle univers.

Det, at du har skabt en online persona og specialiseret dig i din egen lille niche eller samarbejder med større brands, har nemlig givet dig indsigt i din målgruppe. Du ved, hvad og hvordan du poster, så dine følgere bliver motiverede til enten køb eller handling siger Ole og uddyber:

Din praksisnære erfaring har gjort dig til ekspert i målgruppesegmentering, framing og kommunikation. Og det er bestemt tre spidskompetencer, som enhver digital marketing-afdeling er på jagt efter.

Ydermere får ud også den ideelle forståelse for brand awareness, hvor du kan være med til at etablere virksomheden på det virtuelle landkort.

Skab din egen niche eller tal de store brands sag

Lyder ovenstående som om det kunne være vejen til drømmejobbet for dig?

Så skal du overveje, hvordan du kan transformere din online persona til at blive en eftertragtet influencer. Dem, der hidtil har gjort det godt som brand-ambassadører har typisk fuldt to forskellige spor, forklarer Ole og fortsætter:

Typisk er det sådan, at du begynder som influencer i det små. Du er måske passioneret omkring boligindretning og poster hyppigt omkring dette på Instagram. Jo mere du gør, og jo mere inspirerende du gør, jo mere traction får du. Du er måske heldig og får flere tusinde følgere på baggrund af din stil og tilgang. Det har brands indenfor dit felt øje for, og de bliver måske ellevilde efter at få dig som ambassadør.

Du kan dog også gå langt mere offensivt til værks i jagten på livsstilen som influencer, forklarer Ole:

Du kan sagtens tagge dine yndlingsbrands i dine personlige Instagram posts. Du kan også forsøge at tappe ind i emner, du ved, at netop de brands ønsker at profilere sig indenfor. Hvis du gør det ordentligt og konsistens kan du være heldig, at du bliver kontaktet af dem med henblik på et brand-ambassadørskab.

Influencer gone Social Media Manager

Det, at du har udlevet din passion enten for en niche eller for det digitale håndværk som influencer kan altså meget vel blive vejen til en mere traditionel karriere inden for digital marketing.

Du vil nemlig kunne bidrage utraditionelt - i allermest positive forstand - til en virksomheds sociale medie-tilstedeværelse og positionering med dine kompetencer og erfaring. Du demonstrerer nemlig målgruppekendskab, salgs- og skriveerfaring ud over det sædvanlige.

Du skal altså blive influencer, fordi du får praksisnær erfaring, som du kan anvende i din fremtidige karriere. Du kan arbejde med det fleksibelt, det og overalt, mens det dog lidt bliver en forlængelse af dig. Du skal derfor kun blive influencer fordi du ikke kan lade være og ser fremtidige perspektiver i det. Du kommer ikke til at tjene penge på det allerede i morgen, men du får bestemt en erfaring, der kan gavne dig i det lange løb.


Annoncer