Vis finduddannelse.dk som: Mobile

Derfor er salgstræning vigtigt

Der udbydes typisk to forskellige kurser inden for ​​salgstræning. Det første kursus går ud på at undervise i salgsteknikker, der fungerer bedst i din branche, og hvordan du som sælger kan udvikle dine kompetencer.

Den anden type kursus er virksomhedstræning, der typisk foregår ved ansættelse af nye medarbejdere. Her lærer du relevante oplysninger om virksomhedens produktportefølje, salgsprocesser, og hvilke værktøjer og ressourcer, der er tilgængelige for dig som sælger.

Alle sælgere, uanset hvor erfarne de er, kan drage fordel af begge typer af salgstræningskurser. At lære at sælge er en løbende proces. Der er altid nye strategier og nye teknologier, som du skal lære for at kunne sælge så effektivt som muligt. Vi har interviewet Marie Kongsted, salgschef hos TACK International, der udbyder kurset 'Den erfarne sælger' Kurset er rettet mod rutinerede sælgere, der ønsker at udvikle sine kompetencer. I interviewet kan du læse, hvorfor det er nødvendigt at opfriske sine salgsevner for at nå sit fulde potentiale.

 

Er det overhovedet nødvendigt med efteruddannelse, når man har taget en grundlæggende salgsuddannelse?

Ja, det er det bestemt. Der er en meget stor risiko for at salg bliver en rutine, og det kan være meget få ting, der kan være årsag til et tabt salg eller tabt kunde. Det gælder om at vinde hver gang, og der er mange sælgere, der ikke vinder det de kan, fordi de kun spiller kamp og ikke får trænet.

Er kurset kun for rutinerede sælgere? Hvis ja, hvor meget erfaring skal man så have for at få mest ud af kurset?

Dette kursus er for derutinerede, der gerne vil have frisket teknikkerne op og få ny inspiration, men vi udbyder kurser på alle niveauer. Lige nu oplever vi stor søgning både på kurserne for den nye sælger og for den rutinerede. Det er en god ide at søge vejledning hos sin udbyder, hvis man er i tvivl om hvad man skal vælge, så man kommer afsted på det rigtige kursus.

Der findes mange kurser og uddannelser inden for salg – hvordan ved man, hvilken man skal vælge?

Set udefra kan det godt virke som en jungle, men for at sikre kvalitet, er det en god idé at se på den virksomhed, der står bag og de muligheder den tilbyder dig. Bl.a. om du har mulighed for at bygge videre på det kursus du vælger. Dit kursus skal løfte dine kompetencer, men skal også være en værdi på dit CV.

Hvad skal man have afklaret med sig selv, inden man starter på kurset?

Udgangspunktet for alt udvikling er åbenhed. Dem der får det største udbytte, er dem der er  indstillet på at lære. Hvis du har mulighed for det, er det en god ide at få input fra dem, der har oplevet dit salgsarbejde, så du har en grundlæggende forståelse for dine styrker og svagheder.

De fleste salgstræningskurser løber over 2-4 dage, hvor kursisterne skal lære teknikker og praktisere de nye færdigheder. Den opnået viden kan dog hurtigt gå i glemmebogen efter et stykke tid. Hvad gør I for at forstærke indlæringen?

Først og fremmest sørger vi for, at teorien på kurset er praktisk anvendelig, så det er nemt for dig som kursist at tage værktøjerne i brug. På kurserne laver vi også mange øvelser, så du i første omgang har instruktørens støtte til at få det lærte omsat til hverdagen. Du får på kurset udleveret en handlingsplan, så du har et praktisk værktøj til opfølgningen.

Vi sørger også for at følge op, så du bliver holdt til ilden. Det du selv kan gøre, er evt. at finde en sparringspartner/mentor, som du kan dele din handlingsplan med. En der følger op på, at du også gennemfører, det du har sat dig for. Det kan være din chef eller en god ven, men det er også muligt at tilkøbe denne ydelse fra os, ligesom vi har en lang række af andre værktøjer til at sikre implementeringen. Som udgangspunkt er det en god ide at aftale et forløb – en kursusrække, så du holder fast i din udvikling.

Find salgskurser her

Senest opdateret: 11 aug 2020

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 14-01-2020

Skil dig ud!

Med en visuel virksomhedsprofil kan du skille dig ud fra mængden. Den skal være personlig og afspejle dig i dine services og produkter. Her guider Katrine Venke dig til, hvordan du får skabt dit brandDNA. 

Læs mere
Sidst opdateret 08-07-2022

Guide til influencer marketing

Den digitale revolution har sat skub i influencerbegrebet, som nu ses i form af personer, der skaber underholdende og engagerende indhold og på egen vis, får opbygget en større følgerskare gennem de sociale medier. 

Læs mere
Sidst opdateret 07-03-2022

5 råd til dig, der overvejer at lave video på din mobil

Mange virksomheder satser i højere grad på, at få video integreret i deres content. Men hvad kræver det egentlig? Er det virkelig så besværligt, som man måske kan frygte? Og behøver man investere i en masse udstyr? Vi har spurgt Mikael Johnsen fra Filmskole for virksomheder. 

Læs mere