Masteruddannelser

MBA-enkeltfag; Virksomhedens internationalisering

Uddannelsens hjemmeside
Kurset afholdes på
Dansk
Uddannelsens hjemmeside
Kurset afholdes på
Dansk
Få mere information om kurset

Fremragende Kundekontakt

Denne udbyder er blevet anerkendt af os for at have fremragende kundekontakt.

Vores anerkendelse er givet til de udbydere, der er gode og hurtige til at række ud, efter de har modtaget en forespørgsel.

Kursusbeskrivelse

Virksomhedens internationalisering

I løbet af de sidste to til tre årtier har vi været vidner til markante ændringer i det økonomiske landskab omkring virksomheden. ICT-revolutionen, fald i transportomkostninger, Kinas indtrædelse i WTO og andre fænomener har skabt en mere international legeplads, hvor både forbrugere og producenter befinder sig overalt i verden.

Faget Virksomhedens internationalisering gør dig i stand at håndtere disse ændringer i virksomheden – både internt og på markedet udadtil.

Det sker ved at introducere dig for centrale begreber, teorier og metoder inden for samspillet mellem globalisering og virksomhedens beslutninger og træne dig i at analysere og løse relevante problemer på din arbejdsplads.

Fagets indhold

På faget Virksomhedens internationalisering anvendes der en kombination af forelæsninger og holdundervisning med cases, diskussioner og opgaver.

Du vil blive undervist i emner såsom:

  • Deltagelse og succes på internationale markeder
  • Globale økonomiske rammer
  • Risici og ulemper ved globalisering
  • Transaktionsomkostninger og aktivers specificitet
  • Produktivitetsudvikling, økonomisk vækst og beskæftigelse
  • Outsourcing/offshoring
  • Entry mode under udlandsetableringer
  • Principal agent-teori
  • Aflønninger, rekruttering og investeringer i humankapital
  • Styring af lokationer fordelt på flere lande
  • Vækst i Asien

Dit udbytte

Med faget Virksomhedens internationalisering bliver du i stand til at håndtere virksomhedens internationale forhold og bidrage til dens aktiviteter på det globale marked.

Du vil blandt andet kunne:

  • Forstå globaliseringens drivers og effekt på markedet
  • Bidrage til at løse virksomhedens problemer i en global kontekst
  • Lægge og kommentere en internationaliseringsstrategi
  • Vurdere outsourcing, valg af kontrakttyper, samarbejdsformer og økonomistyring
  • Bidrage til beslutninger om udlandsinvesteringer og -etableringer
  • Arbejde med prisfastsættelse og produktsammensætning
  • Identificere trade-offs baseret på principal agent-teori
  • Analysere erhvervsøkonomiske mekanismer i asiatiske økonomier, især Kina

Eksamen og diplom

Den afsluttende eksamen er en hjemmeopgave og en mundtlig eksamen. 

Pris

Prisen for valgfaget er 27.000 kroner. 

Få information

Få information

Få svar på dine spørgsmål om MBA-enkeltfag; Virksomhedens internationalisering
Den kursusansvarlige vil kontakte dig
Ingen omkostninger eller forpligtigelser

reCAPTCHA logo Denne hjemmeside er beskyttet af reCAPTCHA og Googles privatlivspolitik og servicevilkår gælder.
Aarhus BSS - HD, MBA & Master
Bartholins Allé 14, Bygning 1327
8000 Århus

Aarhus BSS

Fakultetet huser seks institutter, der alle er internationalt anerkendte for deres uddannelser og forskning, samt en lang række internationalt anerkendte forskningscentre. Samling af alle de samfundsvidenskabelige discipliner under samme strategiske ramme har skabt en dynamisk og visionær organisation, der er fleksibel og...

Læs mere og vis alle uddannelser fra denne udbyder

Sponsoreret