Headhunter / rekruttering - Forum

24-04-2008 14:16   Malou K
Hej, Jeg arbejder i dag i en personaleafdeling på en mellemstor virksomhed og har efterhånden gjort det i nogle år. Nu vil jeg gerne videre og jeg vil gerne arbejde med rekruttering på et rekrutteringsbureau. Jeg har ingen uddannelse indenfor HR og personale, men jeg har som sagt flere års erfaring. Jeg vil gerne arbejde med headhunting - kræver det nogen speciel uddannelse eller kan jeg bruge min tidligere erfaring? //MK

RE: Headhunter / rekruttering
30-05-2008 12:29   Mai Lundin
Hej Malou, For at blive headhunter behøver du ikke en særskilt uddannelse, job af denne karakter afsættes påbagrund af tidligere erfaringer og uddannelse indenfor HR og rekruttering. Mit råd til dig er, at tage et kig i stillingsannoncerne og se hvilke kvalikifikationer, som efterspørges for at blive headhunter. Opdatere dit CV, så du kender dine fortrin og ikke mindst dine begrænsninger. Se til at få den erfaring du behøver for at søge jobbet. Hvis du allerede har lang erfaring fra rekruttering, så har du højst sandsynligt de kvalifikationer som behøves. Tænk på du behøver ikke opfylde alle kriterier i annoncen, dette er ønskemål fra virksomheden på, hvordan en kandidat kan se ud. Du kan have andre meritter, som vejer om for det du mangler. Held og lykke med jobsøgningen!

Evalueringspolitik

Vil du skrive en evaluering om en udbyder på finduddannelse.dk? Du bidrager ved at hjælpe andre med at finde det kursus, der passer dem bedst. Læs venligst vores evalueringspolitik om, hvordan vi godkender og udgiver evalueringer her. 

Download vores evalueringspolitik her